Saturday, March 7, 2015

SOMETHING TO THINK N GROW ABOUT



Can anyone understand the meaning of this text mind-twisting text I wrote down as notes in my phone a couple of days ago?;

Imagine finding my key chain or something like that.
You pick it up and take it home. You have no idea how much I miss it or what it means to me because all you see is the key chain. You dont see my face drenched in tears because I lost, to you, a worthless key chain.
just because you havent seen my ad or tears for the horrific loss of my chain
  it does not exist to you,
Its almost like the love for Wilson in cast away.
Thats how much I miss that, to you meaningless chain.
will it exist once you know my feelings for it, or will you still see just a key chain?

...............when you look at crap in a lost and found box, then literally think outside the box and try to see something else. feel something else.

maybe you will realize something about whatever that you didnt even knew existed


16 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Läste om dig i Aftonbladet idag. Har lämnat en annan kommentar om vargör jag vet exakt vad du går igenom mer eller mindre! Kämpa på. Även om Sverige har en undermålig sjukvård och rehab.

    /davis

    ReplyDelete
  3. http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/9908/07/rygg.html

    ReplyDelete
  4. Ge inte upp. Skulle vilja gärna se dig på melodifestivalen nästa gång!
    Du är så begåvad. En gång sa en bekant till mig: utbilda dig till nånting du kan använda bara hjärnan när du jobbar sa han till mig och inte kroppen! Så ingen kan vara säker att kroppen fortsätter å jobba hela livet. Han sa om du är inte beroende av din kropp när du jobbar och använder du hjärnan så kan du funka och jobba så länge du själv orkar!
    Kanske det låter konstigt men han hade rätt när jag tänker på det han sa då.
    Du är så begåvad och fin, du kan ju sjunga. Fortsätt med det och ge inte upp!
    Man få hoppas på att forskarna hittar en lösning så snabbt som möjligt.
    Sänder kärlek från hela mitt hjärta.

    ReplyDelete
  5. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5650981

    ReplyDelete
  6. Jag fattar, vad du menar. Läste om din historia i tidningen, den rörde mig. Alla tror att Svensk rehab är sååå bra, men där har dom fel. Jag tror att det är bara vi som verkligen behöver den, förstår att den inte är det :-(. Jag har sjukdomen ms. Jag kan gå, men har många andra saker som behöver rehabiliteras, hittar ingenstans den hjälpen som skulle passa mig. Det jag prövat har varit en besvikelse hittills. Att förlora något, man trodde att man skulle ha resten av sitt liv är jobbigt. Att se sina drömmar få vingar, är ännu värre. Vem är man efter förvandlingen. Det tar tid att bli ett med förändringen av kropp och sinne, en förvandling som man inte har gett sin tillåtelse till. Kanske man aldrig kan finna sig tillrätta i sitt nya liv och se nya möjligheter.

    Med rätt rehab kan det funka, att komma vidare. Men att sätta en ung tjej som du på en rehab avd för äldre är tortyr, sen att att du fått ligga på fel madrass är skandal. Skäms över den svenska vården och det bemötande som både unga och gamla faktiskt får utstå, då man inte har något val. Bra att du har en blogg och att du skriver. Tro på dig själv, hitta dina nya vägar, försök att komma till en plats där du kan göra en ny kedja från början. Bygg upp allt på nytt, så att du slipper sakna den missade länken "så mycket". Det finns många förebilder därute, kolla "Anders Olsson" modigt av dig att berätta om dina erfarenheter kanske det kan leda till välbehövliga förändringar. Önskar dig all lycka, ingenting är omöjligt. stor varm jätte kram

    ReplyDelete
  7. Ge inte upp Chloe! Du kommer att gå igen å du kommer att göra fantastiska saker i ditt liv. Jag vet inte varför jag kände sådan dragkraft när jag läste om dig för några minuter sedan. Det var hemskt att läsa om dina erfarenheter men samtidigt så kände jag så starkt att den här tjejen kommer att återhämta sig. Jag var bara tvungen av någon anledning att skriva till dig å säga att hur mörkt det än känns nu så mycket ljusare är din framtid. Det liksom bara känns så :) kämpa nu Chloe! Kämpa tills du går ut därifrån å ger dom där jävlarna fingret! :)

    ReplyDelete
  8. The miracle man - Morris Goodman - True Story.

    On March 10th 1981 Morris Goodman crashed an airplane. Paralized from the neck down, unable to walk, breath or eat, he decided not to listen to the doctors prognosis and that he would walk out of the hospital by Christmas. He is an inspiration to millions showing that it doesnt matter what other people believe, it only matters what YOU believe what is possible. Morris is the personification of the phrase "Man becomes what he thinks about".

    Morris Goodman - The Miracle Man
    https://www.youtube.com/watch?v=bfKn92klPeU

    https://www.youtube.com/watch?v=wF6WRK4N0KQ

    Stay strong
    /Lars

    ReplyDelete
  9. Läste om ditt öde i tidningen och jag blev rörd. Jag har självv haft mina nära-ögat situationer där jag undkom lite mer oskadd än vad du råkat ut för. Jag håller tummarna för dig och önskar dig god tillfrisknande! Kämpa på så är du snart där!
    /D

    ReplyDelete
  10. Såg din enhörning, du borde visa mer av det du målar.. fantastisk!
    Håller på dig Chloe!

    ReplyDelete
  11. Hej!

    Har aldrig lämnat en kommentar såhär tidigare. För bara några timmar sedan kände jag inte ens till din existens. Naturligtvis påverkas man av att läsa om sorgliga livsöden, man får sig i regel en liten tankeställare och kanske ägnar någon minut till att reflektera över livet och allt vad det innebär. Sedan slår det en att det är ishockey på TV:n, byter kanal och livet leker. Det tragiska man nyligen läste minns man inte 20 minuter senare.

    Det är väl kanske så det behöver vara. Ett sätt att slå bort dom där jobbiga tankarna: "tänk om det hade drabbat mig", "jag borde kanske uppskatta livet mer", "jag måste sluta gnälla över småsaker och njuta av tillvaron istället" osv.

    I alla fall för mig blir det snabbt för filosofiskt och existentiellt att jag gärna skiftar tankeriktningen till något mer lättsmält. Tror det är ganska normalt och kanske något som ligger i människans natur.

    Hursomhelst, poängen är att jag sällan berörs på det sättet som du berörde mig när jag såg inslaget på Aftonbladet. Till slut googlade jag ditt namn och hamnade här.

    Vill väl egentligen bara skänka dig en omtanke. Jag lider så med dig, samtidigt som jag inspireras och imponeras av din styrka. Har själv haft en jävligt deppig höst efter uppbrott med flickvännen och annat. Har känt mig så uppgiven, tyckt synd om mig själv. Du ger mig perspektiv. Kommer skämmas varje gång jag tänker att livet är orättvist. Då ska jag tänka på dig. Att du kan sitta där, efter allt du genomlidit, och säga att du SKA gå igen. Den inställningen är otrolig.

    Fast det inte betyder något så vill jag att du ska veta – jag skulle gå genom eld för att du fick återgå till ditt liv igen. Det är lite overkligt men känner så jävla starkt för dig. En ung, fin tjej med hela världen framför sig. Alla drömmar, alla oupplevda upplevelser, alla olagrade minnen. Har själv varit mycket i California och vet hur fantastiskt det är. Helt övertygad om du älskade varje sekund.

    MEN, oavsett hur mycket jag lider med dig, hur mycket vi alla önskar dig ditt liv tillbaka, så kommer det aldrig att ske. Den här händelsen kommer för evigt vara en del av dig, oavsett fysiska framsteg. Så jag hoppas innerligt att du fortsätter kämpa varje dag. Även då motgångarna stapplar sig. Du har säkerligen en otroligt svår mental kamp framför dig men tappa aldrig dina visioner. Jag hoppas du så småningom också inser att livet är så mycket mer än det kroppsliga. Det är klart att du ska gå en dag, ingen tvekan om det med din inställning. Men jag är övertygad om att du kommer få ett meningsfullt och fantastiskt liv, med eller utan rullstol. Det är du värd. Fina du.

    ReplyDelete
  12. jag är också en av dom som såg klippet om dig i AF och blev berörd av det jag såg. det är sorgligt att du inte får den hjälp du behöver. jag önskar det fanns nåt jag/vi kunde göra för att hjälpa? jag vill skicka en *styrkekram* och säga att det känns som du varit med om det värsta och att det bara kan bli bättre från nu. du har fått din röst hörd i sveriges största tidning så nu kanske du blir tagen på allvar o får dina behov till mötes. vi är många som stöttar dig Chloe och tror på att du en dag snart ska kunna gå!! *fighter* /Michael

    ReplyDelete
  13. Snälla sluta säg att hon kommer kunna gå igen! Ge henne istället encuragement to accept her situation and the condition she is in its not fair to give her false hope.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Och vad vet du om det? Alltså om du kom hit för att vara negativ så kan du dra.

      /david

      Delete
  14. ge inte upp hoppet om att bli skådespelerska det finns fortfarande hopp det finns statist roller för rullstolsbundna människor eller andra roller som är liknande. Ge inte upp hoppet om det kanske inte blir en känd skådespelerska men nära :) . Ge heller inte upp hoppet om att bli modell du kan fortfarande vara det finns människor med funktionsnedsättning/handikappade som ändå är modeller. Men om jag var du skulle inte jag satsa på något sådant utan jag skulle nog om jag var du nu när du inte kan gå skaffat mig en akademisk utbildning och fokusera på det positiva som kan komma ur det här.Finns en läkare som har varit med om liknande han är nu läkare som sagt på karolinska för ryggmärgsskadade du kanske borde bli det också så du kan försöka hitta botmedel till att gå igen för dig och andra med samma livsöde som du.

    ReplyDelete