Friday, March 20, 2015

ANOTHER INTERVIEW

So another newspaper contacted me, Kvallsposten and they wanted to hear my story as well. Theres a couple of stuff that I felt like I missed to say in the last interview so I hope it got said in this one. there will also be a film clip.
I think it went well



I would love if you could comment with some suggestions on what you would like me to write or blog about. I have a functioning camera again so Ill def do some blog videos but I would like to know what you would wanna see


4 comments:

  1. Vad har du för ryggmärgsskada? Är ryggmärgen av helt eller är/har nerverna varit klämda?
    Kommer du flytta till USA oavsett om du kan gå eller inte? Har du nervsmärtor? Hur länge skall du bo där du är nu?
    Har Massa frågor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hej jag har inte riktigt koll pa exakt vad for sorts skada pa ryggen jag har , den var absolut inte helt av utan bara lite bojd och nerverna ar nog inte klamda eftersom det fortfarande ar connection till benen. jag villl ju saklart kunna ga innan jag aker dit men jag vet itne om jag maste aka dit FOR att kunna ga och fa hjalp daer. jag har nervsmartor i fotterna ibland. jag har ingen aning hur lange jag ska vara pa detta alderdomshemmet men det finns ingen framtid for mig i helsingborg det vet jag iallafall

      har du nagra andra fragor sa kan du garna stalla dem, jag takte att jag kunde ha en fragestund och svara pa dem i en videoblogg

      Delete
    2. Okay, jag har skrivit mail till dig. Anledningen att jag frågar just hur skadan på ryggmärgen ser ut är för att jag själv är ryggmärgsskadad. Min är inte heller av utan nerverna låg klämda och därför förlorades kontakten från midjan och nedåt. Men jag har känsel och viss rörelse ner till knäna ungefär men inte så mycket att jag kan stödja mig på dom. Varför säger läkarna att du aldrig kan gå igen? Dom måste väl säga VARFÖR eller VAD det är som gör det så säkert att du inte kan gå!? Tycker allt verkar så himla konstigt, det som är mest konstigt är ju att dom har placerat dig på ett ålderdomshem!?!? Kämpa på!! Hoppas tidningsartiklarna når fram till rätt personer så att du iaf får den rehabilitering som ALLA ryggmärgsskadade har rätt till. Jag har pratat med personal på rehabilitering där jag tränar (är beviljad 5 veckors träning varje år då man tränar med sjukgymnast, träffar psykolog, arbetsterapeut, läkare och sjuksköterskor som ser till att man har det bra, kroppen mår bra osv). Å inte ens det verkar du ha fått trots att du är nyskadad!? Vad gör du där egentligen? Så fort jag blev av med min korsett (efter 16 veckor) så fick jag åka hem igen.

      Delete
    3. Du skall inte bo på ett ålderdomshem. Du borde få träning för att klara din vardag och flytta till normalt boende i hemmiljö. Eller har du sagt nej till sådan träning för du inte accepterar din situation med förlamning?

      Delete