Saturday, June 16, 2012

IBIZA TIPS

det var någon som frågade mig om jag inte kunde ge lite tips om Ibiza om diverse saker och visst kan jag det!
Boende:
Det står på många ställen att San antonio är stället man ska bo om man är ung och inte vill lägga ut alldeles för mycket på boende men det tycker jag verkligen inte man ska, Vi bodde i Ibiza town vilket är mycket finare och man får mer uppfattning om själva Ibiza. San antonio känns mer som typ ayia Napa eller liknande med massa fulla folk som ränner på en bargata. Vissa kanske gillar det men inte jag iallafall. Man kan hitta billigt boende på sk. Apartamentos. de finns lite överallt.

Shopping;
Kläder, smycken och annat finns det gott om och är billigt! Finns självklart riktigt dyra butiker också. Vilket som så är shoppingen helt underbar och unik. Man märker verkligen att där finns saker som bara går att hitta på Ibiza. De ligger jättemånga butiker runt om i Ibiza town.

Saker att göra: 
Vi åkte med båt till Formentera som jag skrev om i ett tidigare inlägg. det var verkligen heelt fantastiskt. så det är ett MÅSTE. Vi hyrde cyklar och cyklade runt ön och stannade till vid olika stränder.
Gå på alla de kända klubbarna är ett måste. Amesia, Pacha, Privelege (som är världens största nattklubb), Space (vilket i min smak inte var någon höjdare när vi var där iallafall) Ushuaia, gå in och kolla på partykalendern så kan man planera in vart man ska varje kväll hela veckan HÄR

På dagen tycker jag defenitivt man ska hänga på Bora Bora, och stället brevid med pool som jag tyvärr inte minns namnet på haha. men ta en taxi och säg till BoraBora. där är jättemycket människor och på eftermiddagen dansar man runder till skön elektro house till sent.
Köp INTE klubb biljetter av strand inkastarna! köp det istället på ngt cafe eller liknande. de flesta säljer och det står skyltat utanför.
Hippie market är varje onsdag vad jag minns, ta en taxi dit och spendera dagen där och efter gå längst med hamnen och stranden tillbaka, riktigt fint. På marknaden kan du hitta massa fina unika saker.

Folket:
Rikigt härlig atmosfär, skönt avslappnat stylish folk med bohemisk hippie stil.  det är folk från alla delar i världen och det är inte ofta man stöter på svenskar vilket jag tycker är skönt. Du kan vara dig själv och bara flowa. 

Pengar:
lite svårt att säga hur mycket du behöver på en vecka, du kan klara dig på realativt lite men så kan du ju tänka, ska du shoppa? du kommer vilja när du väl är där! Sen kostar de stora klubbarna ca 500€ per biljett. Taxin är billig och maten är också normalpris.


Jag hoppas detta blir till någon hjälp, Ha så kul U will Love it :)










No comments:

Post a Comment