"Första gången jag såg Ibiza  mina drömmars ö, far away. Ifrån en väns yath på väg ifrån Mallorca. Jag var 19 eller 20 år. Jag hade redan sett stora delar av världen. Men det jag kände när jag steg av båten den natten, var en kärlek så stark att det är svårt att beskriva. Äntligen kunde jag få vara bara mig själv till hundra procent.Kanske nästan för mycket ibland.Det är lätt att tappa bort sig själv i drömmarna land, lätt att försvinna ibland det mörka.
Jag vandrade ut på gatorna mitt i natten, vackert sminkade transvestiter, hög housemusic, vackra sexiga tjejer i små kläder som gör allt för att visa upp sig. Stora  svettiga farliga män, jetsetare ifrån hela världen som har klätt ner sig för att passa in i den ”hippie-chica viben”, knarklangare och prostituerade i en salig blandning. På Ibiza spelar inte din bakgrund någon roll, det är just NU det händer och det är vad som räknas, go with the flow, och bara njut ut av att, för ett par dagar finns det bara en person som bestämmer, och det är du.Ingen dömmer dig, ingen ställer några jobbiga frågor.Det är Ibiza, det är därför ön också kan äta de svaga, jag hörde att det var på Ibiza som Leila K förlorade sig själv för många år sedan.
Sen finns den andra sidan den magiska och själsliga sidan. Där naturen är så vacker att det gör ont, där en gammal övervintrad tandlös hippie öppnat ett mysigt Cafe och säljer härliga batikmönstarade sjalar som blåser i vinden. Där massören kommer förbi och ger dig en massage du aldrig kunde drömma om. Det är magiska människor som söker sig till ön, och deras energi kan jag njuta av för evigt."